|
|
|
Opcja pozwala na dodanie informacji o uczęszczaniu dziecka do świetlicy szkolnej. W menu "Uczniowie" znajduje się również powiązana opcja "Świetlica szkolna" pozwalająca na zbiorcze dodanie informacji o świetlicy dla wielu dzieci jednocześnie. Dane wprowadzone w zakładce "Szczegóły"->"Świetlica" pojawią się w menu "Uczniowie"->"Świetlica szkolna" (i na odwrót). Dodatkowo wprowadzone dane zostaną wygenerowane w raporcie "Lista uczniów-świetlica" dostępnym w menu "Raporty"->"Raporty sekretariat".
|
Data od
|
Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
Uczeń wypisany ze świetlicy
|
Zaznaczyć jeśli dziecko zostało lub zostanie wypisane ze świetlicy. W powiązanej opcji w menu "Uczniowie"->"Świetlica szkolna" znajdują się dzieci aktualnie uczęszczające do świetlicy. Zatem jeżeli dziecko zostanie z niej wypisane z datą, która już minęła, nie będzie więcej tam widoczne. Historyczny wpis zostanie zachowany w menu "Księga uczniów"->pojedynczy uczeń->"Szczegóły"->"Świetlica".
|
Data wypisania
|
Pole aktywne jeżeli powyżej zaznaczono "Uczeń wypisany ze świetlicy". Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony . Począwszy od wybranej daty, dziecko nie będzie widoczne w powiązanej opcji w menu "Uczniowie"->"Świetlica szkolna".
|
Uwagi
|
Można uzupełnić dodatkowe informacje.
|
|
Opcja pozwala na dodanie informacji o pobieraniu przez dziecko posiłków w stołówce szkolnej. W menu "Uczniowie" znajduje się również powiązana opcja"Stołówka" pozwalająca na zbiorcze dodanie informacji o posiłkach dla wielu dzieci jednocześnie. Dane wprowadzone w zakładce "Szczegóły"->"Stołówka/żywienie" pojawią się w menu "Uczniowie"->"Stołówka" (i na odwrót). Dodatkowo wprowadzone dane zostaną wygenerowane w raporcie "Lista uczniów-stołówka" dostępnym w menu "Raporty"->"Raporty sekretariat".
|
Śniadanie
|
Zaznaczyć pola wyboru przy posiłkach, które pobiera dziecko.
|
Drugie śniadanie
|
Podwieczorek
|
Obiad
|
Niepełny obiad
|
Kolacja
|
Płatność
|
Należy wybrać z listy.
|
Finansowane przez
|
Jeżeli w polu "Płatność" wybrano "Dofinansowany" lub "Refundowany" pole jest aktywne i należy wybrać z listy przez kogo posiłki są finansowane.
|
Data od
|
Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
Uczeń wypisany ze stołówki (dany posiłek)
|
Zaznaczyć jeśli dziecko zostało lub zostanie wypisane ze stołówki. Wypisanie będzie dotyczyło wszystkich zaznaczonych powyżej posiłków (Aby dodać informację o wypisaniu dziecka z pojedynczego typu posiłku, należy w oknie edytować wybrany posiłek). W powiązanej opcji w menu "Uczniowie"->"Stołówka" znajdują się dzieci aktualnie uczęszczające do stołówki. Zatem jeżeli dziecko zostanie z niej wypisane z datą, która już minęła, nie będzie więcej tam widoczne. Historyczny wpis zostanie zachowany w menu "Księga uczniów"->pojedynczy uczeń->"Szczegóły"->"Stołówka".
|
Data wypisania
|
Pole aktywne jeżeli powyżej zaznaczono "Uczeń wypisany ze stołówki". Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony . Począwszy od wybranej daty, dziecko nie będzie widoczne w powiązanej opcji w menu "Uczniowie"->"Stołówka".
|
Uwagi
|
Można uzupełnić dodatkowe informacje.
|
|
Opcja służy do wprowadzania informacji o posiadaniu przez dziecko orzeczenia o specjalnej potrzebie edukacyjnej. W menu "Uczniowie" znajduje się również powiązana opcja " Orzeczenie o specjalnej potrzebie edukacyjnej" pozwalająca na zbiorcze dodanie informacji o orzeczeniach dla wielu dzieci jednocześnie. Dane wprowadzone w zakładce "Szczegóły"->"Specjalne potrzeby edukacyjne" pojawią się w menu "Uczniowie"->"Orzeczenie o specjalnej potrzebie edukacyjnej" (i na odwrót).
Na podstawie wprowadzonych danych będą generowane raporty dotyczące specjalnych potrzeb edukacyjnych dostępne w menu "Raporty"->"Raporty sekretariat" oraz "Raporty"->"Raporty do SIO".
|
Rodzaj niepełnosprawności
|
Należy wybrać z listy.
|
Data od
|
Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
Wygaśnie
|
Należy zaznaczyć jeżeli orzeczenie jest wydane na czas określony. W przypadku orzeczenia wydanego do końca danego etapu edukacyjnego, pola tego nie należy zaznaczać - wpis zostanie automatycznie "zamknięty" z datą wypromowania ucznia z typem "Ukończył szkołę" lub "Ukończył szkołę z wyróżnieniem.
|
Data wygaśnięcia
|
Pole aktywne jeżeli powyżej zaznaczono "Wygaśnie". Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
Uwagi
|
Można uzupełnić dodatkowe informacje.
|
|
Opcja służy do wprowadzania informacji o posiadaniu przez dziecko orzeczenia o specyficznych trudnościach w nauce t.j. dyslekcja, dysgrafia, itp. W menu "Uczniowie" znajduje się również powiązana opcja "Specyficzne trudności w nauce" pozwalająca na zbiorcze dodanie informacji o orzeczeniach dla wielu dzieci jednocześnie. Dane wprowadzone w zakładce "Szczegóły"->"Specyficzne trudności w nauce" pojawią się w menu "Uczniowie"->"Specyficzne trudności w nauce" (i na odwrót).
Na podstawie wprowadzonych danych będą generowane raporty dotyczące specyficznych trudności w nauce dostępne w menu "Raporty"->"Raporty sekretariat" oraz "Raporty"->"Raporty do SIO".
|
Typ
|
Należy wybrać z listy.
|
Data od
|
Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
Orzeczenie wygaśnie
|
Należy zaznaczyć jeżeli orzeczenie jest wydane na czas określony. W przypadku orzeczenia wydanego do końca danego etapu edukacyjnego, pola tego nie należy zaznaczać - wpis zostanie automatycznie "zamknięty" z datą wypromowania ucznia z typem "Ukończył szkołę" lub "Ukończył szkołę z wyróżnieniem.
|
Data wygaśnięcia
|
Pole aktywne jeżeli powyżej zaznaczono "Orzeczenie wygaśnie". Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
Uwagi
|
Można uzupełnić dodatkowe informacje.
|
|
Opcja pozwala na wprowadzenie informacji o specjalnej organizacji nauczania. W menu "Uczniowie" znajduje się również powiązana opcja "Specjalna organizacja nauczania" pozwalająca na zbiorcze dodanie informacji dla wielu dzieci jednocześnie. Dane wprowadzone w zakładce "Szczegóły"->"Specjalna organizacja nauczania" pojawią się w menu "Uczniowie"->"Specjalna organizacja nauczania" (i na odwrót).
Więcej informacji dotyczących wczesnego wspomagania rozwoju znajduje się w "Poradniku użytkownika" w rozdziale "Wczesne wspomaganie".
|
Typ
|
Należy wybrać z listy.
|
Liczba godzin
|
To pole jest aktywne, jeżeli w polu "Typ" wybrano "Objęty wczesnym wspomaganiem rozwoju" lub "Objęty nauczaniem indywidualnym". Należy wprowadzić tygodniową liczbę godzin.
|
Data od
|
Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
Wygaśnie
|
Należy zaznaczyć jeżeli chcemy dodać informację o zakończeniu wpisu.
|
Data wygaśnięcia
|
Pole aktywne jeżeli powyżej zaznaczono "Wygaśnie". Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
Uwagi
|
Można uzupełnić dodatkowe informacje.
|
|
Opcja pozwala na wprowadzenie informacji o uczęszczaniu dziecka na zajęcia specjalistyczne. Przed rozpoczęciem wprowadzania danych, należy zdefiniować odpowiednie zajęcia w opcji "Uczniowie"->"Zajęcia specjalistyczne". W wyżej wymienionej opcji istnieje również możliwość zbiorczego dodania informacji o zajęciach specjalistycznych dla wielu dzieci jednocześnie. Wprowadzone do systemu informacje o zajęciach specjalistycznych będą generowane m.in. na raporcie "Lista uczniów - zajęcia specjalistyczne" dostępnym w menu "Raporty sekretariat".
|
Typ
|
Lista dostępnych zajęć specjalistycznych musi zostać wcześniej zdefiniowana w opcji "Uczniowie"->"Zajęcia specjalistyczne".
|
Liczba godzin
|
Należy wprowadzić tygodniową liczbę godzin.
|
Data od
|
Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
Zakończony
|
Należy zaznaczyć jeżeli chcemy dodać datę zakończenia zajęć.
|
Data zakończenia
|
Pole aktywne jeżeli powyżej zaznaczono "Zakończony". Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
Uwagi
|
Można uzupełnić dodatkowe informacje.
|
|
Opcja pozwala na dodanie informacji o uczęszczaniu dziecka na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne. Przed dodaniem informacji, należy upewnić się, że odpowiednie zajęcia zostały zdefiniowane w opcji "Zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia" dostępnej w menu "Uczniowie". W systemie istnieje również możliwość zbiorczego dodania informacji o uczęszczaniu na zajęcia pozalekcyjne dla wielu dzieci jednocześnie, poprzez powiązaną opcję znajdującą się w menu "Uczniowie"->"Zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia"
|
Typ
|
Lista dostępnych zajęć pozalekcyjnych musi zostać wcześniej zdefiniowana w opcji "Uczniowie"->"Zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia"
|
Liczba godzin
|
Należy wprowadzić tygodniową liczbę godzin.
|
Data od
|
Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
Zakończony
|
Należy zaznaczyć jeżeli chcemy dodać informację o dacie zakończenia uczęszczania ucznia na zajęcia.
|
Data zakończenia
|
Pole aktywne jeżeli powyżej zaznaczono "Zakończony". Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
Uwagi
|
Można uzupełnić dodatkowe informacje.
|
|
Opcja pozwala na dodanie informacji o wypadkach, którym uległo dziecko. W menu "Uczniowie" znajduje się również powiązana opcja "Wypadki" pozwalająca na zbiorcze dodanie informacji dla wielu dzieci jednocześnie. Dane wprowadzone w zakładce "Szczegóły"->"Wypadki" pojawią się w menu "Uczniowie"->"Wypadki" (i na odwrót).
Wprowadzone informacje będą się generować w raporcie "WYP6 Wypadki jednostkowo" dostępnym w menu "Raporty"->"Raporty do SIO".
|
Data
|
Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
Rodzaj wypadku
|
Należy wybrać z listy odpowiednie pozycje.
|
Rodzaj uszkodzenia ciała
|
Część ciała, która uległa uszkodzeniu
|
Miejsce, w którym zdarzył się wypadek
|
Rodzaj zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce
|
Przyczyna wypadku
|
|
Opcja pozwala na dodanie informacji o korzystaniu przez dziecko z dowozu do placówki. W menu "Uczniowie" znajduje się również powiązana opcja "Dowożenie do placówki" pozwalająca na zbiorcze dodanie informacji dla wielu dzieci jednocześnie. Dane wprowadzone w zakładce "Szczegóły"->"Dowożenie" pojawią się w menu "Uczniowie"->"Dowożenie do placówki" (i na odwrót).
|
Data od
|
Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
Zakończenie dojeżdżania
|
Należy zaznaczyć jeżeli chcemy dodać informację o zakończeniu dowożenia dziecka do placówki.
|
Data wypisania
|
Pole aktywne jeżeli powyżej zaznaczono "Zakończenie dojeżdżania". Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
Odległość od szkoły obwodowej
|
Należy wybrać z listy.
|
Uprawniony do dowożenia
|
Dowożony na koszt gminy
|
|
Opcja pozwala na dodanie informacji o uczęszczaniu dziecka na zajęcia z wybranego języka obcego. W systemie istnieje również możliwość zbiorczego dodania informacji o uczęszczaniu na wybrany język obcy dla wielu dzieci jednocześnie, poprzez powiązaną opcję znajdującą się w menu "Księga uczniów"->"Narzędzia"->"Nauka języków obcych".
|
Język
|
Należy wybrać z listy.
|
Poziom nauczania
|
Obowiązkowy
|
Kontynuacja nauki języka
|
|
Opcja jest dedykowana głównie szkołom muzycznym i specjalnym, gdzie jest indywidualny tok nauki. Jeżeli dziecko uczy się danego przedmiotu wraz z całą klasą, można dodać informację o przedmiocie zbiorczo dla całego oddziału w opcji "Nauczyciele/Oddziały"->"Odziały".
|
Przedmiot
|
Należy wybrać z listy (wyświetlane przedmioty definiowane są w menu"Nauczyciele/Oddziały"->"Przedmioty szkolne").
|
Nauczyciel
|
Należy wybrać z listy (wyświetlana lista nauczycieli definiowana jest w menu "Nauczyciele/Oddziały"->"Nauczyciele").
|
Liczba godzin
|
Liczba godzin tygodniowo.
|
Data od
|
Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
Data zakończenia
|
Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
|
Opcja służy do dodawania dodatkowych informacji dotyczących dziecka t.j np. zwolnienie z zajęć wychowania fizycznego, uczęszczanie na zajęcia wychowania do życia w rodzinie itp. W menu "Uczniowie" znajduje się również powiązana opcja "Inne" pozwalająca na zbiorcze dodanie informacji dla wielu dzieci jednocześnie. Dane wprowadzone w zakładce "Szczegóły"->"Pozostałe" pojawią się w menu "Uczniowie"->"Inne" (i na odwrót).
|
Typ
|
Należy wybrać z listy.
|
Data od
|
Data początkowa.
|
Wygaśnie
|
Zaznaczyć jeżeli chcemy dodać datę zakończenia.
|
Data wygaśnięcia
|
Pole aktywne jeżeli powyżej zaznaczono "Wygaśnie". Należy uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza za pomocą ikony .
|
Uwagi
|
Można uzupełnić dodatkowe informacje.
|