Lista dostępna w opcji "Raporty sekretariat" podzielona została na kilka grup, których zwijanie i rozwijanie odbywa się za pomocą kliknięcia na ich nagłówki. Część raportów została opisana w poniższych podrozdziałach:
1.Raporty własne - zestaw wydruków zdefiniowanych przez placówkę, istnieje możliwość dodawania, usuwania i ich edytowania. 2.Listy uczniów - zestaw wydruków umożliwiający prezentację uczniów w postaci zarówno imiennej jak i liczbowej, według szeregu kryteriów i filtrów. 3.Zestawienia statystyczne 4.Ewidencja obowiązku szkolnego - raporty Systemu Informacji Oświatowej (OB1, OB2) 5.Liczba uczniów - typowo liczbowe zestawienia statystyczne 
Aby wygenerować wybrany raport, należy:
1.kliknąć ikonę lub dostępną przy wybranym raporcie 2.uzupełnić dane w wyskakującym okienku 3.zatwierdzić Raporty własne
"Raporty własne" są konfigurowane przez placówkę i pozwalają na tworzenie niestandardowych raportów - możliwe jest wybranie dowolnych zestawów kolumn, które będą zawierać.
Aby dodać własny raport, należy:
1.kliknąć przycisk "Konfiguracja raportów własnych" 2.w wyskakującym okienku kliknąć przycisk "Dodaj"  3.w nowo otwartym okienku uzupełnić nazwę raportu i opcjonalnie jego opis 4.kliknąć przycisk "Zapisz"

Za pomocą ikony można edytować wprowadzoną nazwę i opis. Kolejnym krokiem jest wybór i konfiguracja kolumn, które będzie zawierał raport.
Aby skonfigurować dostępne w raporcie kolumny, należy:
1.w oknie "Konfiguracja raportów" kliknąć ikonę  
2.w wyskakującym okienku można dodać kolumny za pomocą jednego z przycisków: • "Dodaj kolumnę" - pozwala na dodanie kolumny wraz z jej dodatkową konfiguracją: sortowanie, grupowanie, filtr, podsumowanie. 
• "Wybierz dostępne kolumny" - pozwala na zbiorowe dodanie lub usunięcie kolumn widocznych w raporcie. Kolumny zostaną dodane bez dodatkowych właściwości (sortowanie, grupowanie, filtr, podsumowanie).
Po dodaniu kolumn można:
•skonfigurować je za pomocą ikony - dodać sortowanie, grupowanie, filtr lub podsumowanie •usunąć za pomocą ikony  •ustawić ich kolejność za pomocą ikon 
Po zamknięciu okien służących do konfiguracji, raport pojawi się na liście w grupie "Raporty własne".
Aby edytować własny raport, należy kliknąć przycisk "Konfiguracja raportów własnych" . W wyskakującym oknie możliwa jest:
1.Edycja nazwy i opisu po kliknięciu ikony przy wybranym raporcie 2.Edycja danych zawartych w raporcie po kliknięciu ikony . W wyskakującym okienku możliwe jest: • dodanie kolumny za pomocą przycisku "Dodaj kolumnę" lub "Wybierz dostępne kolumny" • konfigurowanie kolumn za pomocą ikony  • usuwanie kolumn za pomocą ikony lub przycisku "Wybierz dostępne kolumny" (należy wówczas odznaczyć zbędne kolumny) •ustawienie kolejności kolumn za pomocą ikon  Wszystkie operacje wykonywane są analogicznie do tworzenia nowego raportu.
Listy uczniów
W grupie "Listy uczniów" znajdują się zestawienia pozwalające na prezentację uczniów w postaci zarówno imiennej jak i liczbowej, według szeregu kryteriów i filtrów. Aby wygenerować wydruk, należy kliknąć dostępną przy nim ikonę, a następnie uzupełnić odpowiednie pola w pojawiającym się oknie. Poniżej zostały opisane niektóre zestawienia.
Po kliknięciu ikony przy raporcie "Lista uczniów według obowiązku szkolnego + zaświadczenie" zostanie wyświetlone okno zawierających listę uczniów uczęszczających do placówki, którzy nie należą do jej obwodu. Przy każdym dziecku jest widoczna informacja o jego placówce obwodowej. Aby wydrukować widoczne dane, należy kliknąć przycisk "Drukuj XLS" . Rozpocznie się wówczas pobieranie pliku w formacie *.xls.
Opcja ta ułatwia również spełnienie powinności poinformowania szkół obwodowych o realizacji przez dzieci obowiązku szkolnego w placówce. Po kliknięciu przycisku "Zaświadczenie dla wybranej placówki obwodowej" zostanie wyświetlone okno z listą placówek, które są obwodowe dla dzieci z placówki. Po kliknięciu ikony zostanie wygenerowany plik w formacie *.pdf zawierający powiadomienie dla wybranej placówki z listą dzieci z jej obwodu spełniających obowiązek nauki w placówce.

Po kliknięciu ikony dostępnej przy wydruku "Lista uczniów wg ostatniej ukończonej placówki" zostanie wyświetlone okno zawierające listę dzieci pogrupowaną według placówek, które poprzednio ukończyły. Jest to szczególnie przydatne w przypadku uczniów klas pierwszych, ponieważ jest możliwe wygenerowanie informacji o rozpoczęciu nauki w placówce dla szkoły, której dzieci są absolwentami. Wyświetloną listę można odfiltrować do:
• wybranego poziomu nauczania za pomocą pola "Poziom" •dzieci spełniających określone kryteria - w tym celu w polu "Szukaj" należy wpisać początek imienia, nazwiska, nr PESEL dziecka lub adresu, nazwy placówki.

Aby wygenerować zaświadczenie, które może być przekazane placówce, którą ukończyły dzieci, należy kliknąć przycisk "Zaświadczenie dla wybranej placówki" , a następnie ikonę widoczną w nowym oknie przy wybranej placówce.

Po kliknięciu ikony dostępnej przy pozycji "Lista uczniów - świetlica", zostanie wyświetlone okno, w którym istnieje możliwość skonfigurowania szeregu parametrów, dla których ma zostać wygenerowany raport. Dane do wydruku są pobierane z opcji dostępnej w "Księga uczniów"->"Narzędzia"->"Świetlica szkolna" oraz dla pojedynczego ucznia można nimi również zarządzać za pomocą opcji "Księga uczniów"->wybrane dziecko z listy->zakładka "Szczegóły"->grupa:"Świetlica".

Po kliknięciu ikony dostępnej przy pozycji "Lista uczniów - stołówka", zostanie wyświetlone okno, w którym istnieje możliwość skonfigurowania szeregu parametrów, dla których ma zostać wygenerowany raport. Dane do wydruku są pobierane z opcji dostępnej w "Księga uczniów"->"Narzędzia"->"Stołówka" oraz dla pojedynczego ucznia można nimi również zarządzać za pomocą opcji "Księga uczniów"->wybrane dziecko z listy->zakładka "Szczegóły"->grupa:"Stołówka/żywienie".


|
W grupie "Liczba uczniów" znajduje się również raport "Liczba uczniów w oddziałach korzystających z posiłków" zawierający zestawienie liczbowe.
|
Po kliknięciu ikony dostępnej przy pozycji "Lista uczniów - specjalna potrzeba edukacyjna", zostanie wyświetlone okno, w którym istnieje możliwość skonfigurowania szeregu parametrów, dla których ma zostać wygenerowany raport. Opcja pozwalająca na zarządzanie danymi generującymi się na wydruku znajduje się w "Księga uczniów"->wybrane dziecko z listy->zakładka "Szczegóły"->grupa:"Specjalne potrzeby edukacyjne".

|
W grupie "Liczba uczniów" znajduje się również raport "Liczba uczniów - specjalne potrzeby edukacyjne" zawierający zestawienie liczbowe.
|
Po kliknięciu ikony dostępnej przy pozycji "Lista uczniów - zajęcia specjalistyczne", zostanie wyświetlone okno, w którym istnieje możliwość skonfigurowania szeregu parametrów, dla których ma zostać wygenerowany raport. Opcja pozwalająca na zarządzanie danymi generującymi się na wydruku znajduje się w "Księga uczniów"->wybrane dziecko z listy->zakładka "Szczegóły"->grupa:"Zajęcia specjalistyczne".
Po kliknięciu ikony dostępnej przy pozycji "Lista uczniów - zajęcia pozalekcyjne", zostanie wyświetlone okno, w którym istnieje możliwość skonfigurowania szeregu parametrów, dla których ma zostać wygenerowany raport. Opcja pozwalająca na zarządzanie danymi generującymi się na wydruku znajduje się w "Księga uczniów"->wybrane dziecko z listy-> zakładka "Szczegóły"->grupa:"Zajęcia pozalekcyjne".

Po kliknięciu ikony dostępnej przy pozycji "Lista uczniów z informacją o zawodzie/profilu/specjalizacji", zostanie wyświetlone okno, w którym istnieje możliwość skonfigurowania szeregu parametrów, dla których ma zostać wygenerowany raport. Opcje w systemie związane z tym raportem:
•Pole "Zawód/Specjalizacja/Profil" w "Danych podstawowych" widocznych po wybraniu odpowiedniego ucznia z listy w "Księdze uczniów" - pozwala na wybranie zawodu, w którym kształci się uczeń •Opcja "Księga uczniów"->"Narzędzia"->"Zawód/Specjalizacja/Profil" - pozwala na zbiorcze dodanie informacji o zawodzie dla wielu uczniów jednocześnie •"Konfiguracja"->"Zawody w których kształci placówka" - pozwala na wybór zawodów, które są dostępne dla placówki
Po kliknięciu ikony dostępnej przy pozycji "Lista uczniów z nauczaniem indywidualnym", zostanie wyświetlone okno, w którym istnieje możliwość skonfigurowania szeregu parametrów, dla których ma zostać wygenerowany raport. Opcja pozwalająca na zarządzanie danymi generującymi się na wydruku znajduje się w "Księga uczniów"->wybrane dziecko z listy->zakładka "Szczegóły"->grupa:"Specjalna organizacja nauczania".

Zestawienia statystyczne
W grupie "Zestawienia statystyczne" znajduje się raport "Zmiana liczby uczniów w oddziałach", w którym generowane jest zestawienie liczby dzieci w poszczególnych oddziałach wraz z wyszczególnieniem zmian.
Ewidencja obowiązku szkolnego
W grupie "Ewidencja obowiązku szkolnego" znajdują się wydruki, które są generowane na podstawie danych wprowadzonych w opcji "Ewidencja obowiązku szkolnego" widocznej w głównym menu programu. Dostępne raporty:
•"Księga dzieci" - jest to wydruk księgi ewidencji dzieci należących do obwodu placówki •"OB1. Obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego dla dzieci w wieku 6 lat" •"OB2. Obowiązek szkolny" - po kliknięciu ikony zostanie wyświetlone okno, w którym można wybrać odpowiednią datę wg terminów raportów SIO lub wygenerować raport, który zawiera dane z dowolnego dnia. Po wybraniu daty, należy kliknąć przycisk "Generuj wydruk" aby rozpoczęło się pobieranie wydruku OB.2. Możliwe jest także wygenerowanie wydruku pomocniczego zawierającego imienne listy dzieci, które są brane pod uwagę w poszczególnych kolumnach w raporcie OB.2. Aby pobrać raport pomocniczy, należy kliknąć przycisk "Generuj raport pomocniczy" . 
Liczba uczniów
W grupie "Liczba uczniów" znajdują się zestawienia pozwalające na prezentację uczniów w postaci liczbowej, według szeregu kryteriów i filtrów. Aby wygenerować wydruk, należy kliknąć dostępną przy nim ikonę, a następnie uzupełnić odpowiednie pola w pojawiającym się oknie. Poniżej zostały opisane niektóre zestawienia.
Po kliknięciu ikony dostępnej przy pozycji "Liczba uczniów w oddziałach korzystających z posiłków", zostanie wyświetlone okno, w którym należy wprowadzić datę określającą na kiedy ma zostać wygenerowany raport. Dane do wydruku są pobierane z opcji dostępnej w "Księga uczniów"->"Narzędzia"->"Stołówka" oraz dla pojedynczego ucznia można nimi również zarządzać za pomocą opcji "Księga uczniów"->wybrane dziecko z listy ->zakładka "Szczegóły"->grupa:"Stołówka/żywienie".

|
Raport "Liczba uczniów w oddziałach korzystających z posiłków" zawiera wyłącznie zestawienie liczbowe. Aby uzyskać imienną listę, można posłużyć się raportem "Lista uczniów - stołówka" znajdującym się w grupie "Listy uczniów".
|
Po kliknięciu ikony dostępnej przy pozycji "Liczba uczniów - specjalne potrzeby edukacyjne", zostanie wyświetlone okno, w którym należy wybrać datę określającą na kiedy ma zostać wygenerowany raport. Opcja pozwalająca na zarządzanie danymi generującymi się na wydruku znajduje się w "Księga uczniów"->wybrane dziecko z listy-> zakładka "Szczegóły"->grupa:"Specjalne potrzeby edukacyjne".

|
Raport "Liczba uczniów - specjalne potrzeby edukacyjne" zawiera wyłącznie zestawienie liczbowe. Aby uzyskać imienną listę, można posłużyć się raportem "Lista uczniów - specjalna potrzeba edukacyjna" znajdującym się w grupie "Listy uczniów".
|
|