Stołówka

Opcja "Stołówka" dostępna w menu "Uczniowie" umożliwia wprowadzenie informacji o żywieniu ucznia w placówce. W przypadku dodania daty zakończenia dany uczeń będzie wyświetlany do dnia zakończenia, a następnie zniknie z listy. Istnieje również możliwość ręcznego dodania informacji na pojedynczym uczniu w "Księdze uczniów" w zakładce "Szczegóły". Informacje dodawane w opcji "Stołówka" lub bezpośrednio na uczniu pobierane są między innymi do raportu "Lista uczniów-stołówka".

jm0122

Dodawanie

Aby dodać informację o uczęszczaniu na stołówkę , należy:

1.wybrać z listy posiłek do, którego zostaną dopisani uczniowie

2.w zakładce "Uczniowie" nacisnąć przycisk "Dopisz nowych uczniów" nr1_do_tekstu

3.w wyświetlonym oknie nr6_do_tekstu wybrać rok szkolny oraz oddział a następnie zaznaczyć dzieci (przykład oznaczony kolorem pomarańczowym)

4.nacisnąć przycisk "Dodaj informacje o posiłkach" nr7_do_tekstu
jm0118

5.w nowo otwartym oknie nr8_do_tekstu uzupełnić dane według poniższego opisu
jm0119

Pole

Opis

Data od

pole wymagane; należy wprowadzić ręcznie datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy pomocy kalendarza poprzez kliknięcie w przycisk kalendarz

Data do

pole opcjonalnie do uzupełnienia; datę należy wprowadzić ręcznie w formacie RRRR-MM-DD lub przy pomocy kalendarza poprzez kliknięcie w przycisk kalendarz

Płatność

należy wybrać z listy

pełnopłatny

dofinansowany

refundowany

Finansowanie przez

należy wybrać z listy w przypadku dofinansowania lub refundacji; w przypadku wybrania "pełnopłatny" pole to staje się nieaktywne

5.zatwierdzić przyciskiem "Zapisz" nr9_do_tekstu

Zamykanie informacji o posiłku

Aby zakończyć wpis dla pojedynczego lub kilku uczniów, należy:

1.zaznaczyć uczniów - przykład oznaczony numerem nr10_do_tekstu

2.kliknąć przycisk "Zakończ wpisy dla zaznaczonych uczniów" nr2_do_tekstu

3.w wyświetlonym oknie nr11_do_tekstu w polu "Data zakończenia" uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza poprzez kliknięcie w przycisk kalendarz
jm0120

4.zatwierdzić przyciskiem "Zapisz" nr12_do_tekstu

note

Po dodaniu daty zakończenia dany uczeń będzie wyświetlany do dnia zakończenia, a następnie znika z listy.

uwaga

Opcja służy do dodawania informacji o zakończeniu pobierania posiłku przez uczniów . Jeżeli uczeń został dodany do listy przez pomyłkę lub została błędnie wprowadzona data, należy

usunąć lub zmodyfikować wpis w "Księdze uczniów" w zakładce "Szczegóły",

usunąć wpis za pomocą przycisku "Usuń" nr3_do_tekstu , który jest opisany poniżej.

Usuwanie

Aby usunąć wpis dla pojedynczego lub kilku uczniów, należy:

1.zaznaczyć uczniów z lewej części ekranu - przykład oznaczony numerem nr9_do_tekstu

2.kliknąć przycisk "Usuń" nr3_do_tekstu

3.wyświetlony komunikat nr13_do_tekstu zatwierdzić przyciskiem "Tak" nr14_do_tekstu
jm0121

uwaga

Opcji usuwania używa się tylko w przypadku błędnego wpisu. Jeżeli uczeń uczęszczał do stołówki i chcemy go usunąć z listy ponieważ nie będzie więcej pobierał posiłków, należy dokonać zakończenia wpisu, a nie usunięcia.

Wyszukiwanie

Aby zawęzić wyświetlaną listę (np. do dzieci o tym samym nazwisku) w polu "Szukaj" nr4_do_tekstu  należy wpisać znaki kluczowe (np. początek imienia lub nazwiska), następnie nacisnąć klawisz ENTER na klawiaturze.

Generowanie wydruku

Aby wygenerować wydruk zawierający liczbę uczniów według oddziałów na wybrany dzień, należy:

1.nacisnąć przycisk "Wydruk" nr5_do_tekstu

2.w wyświetlonym oknie nr15_do_tekstu w polu "Stan na dzień" uzupełnić datę w formacie RRRR-MM-DD lub przy użyciu kalendarza poprzez kliknięcie w przycisk kalendarz
jm0232

3.nacisnąć przycisk "Generuj wydruk" nr16_do_tekstu