Panel "Lista placówek"dostępny w menu "Słowniki" pozwala na podgląd listy dodanych do systemu ODPN wraz z opcjami umożliwiającymi zarządzanie nimi. Domyślnie wyświetlane są placówki niewykreślone. Pozycje podświetlone kolorem :
•czarnym oznaczają placówki dotowane •szarym placówki niedotowane Operacje na liście placówek
•Dodawanie nowej placówki - szczegółowo opisane w podrozdziale •Wyszukiwanie - Aby wyszukać placówkę na liście, należy wpisać kod lub nazwę palcówki w polu "Wyszukaj" . Listę placówek można również ograniczyć do konkretnego typu placówki wybierając "Typ placówki" z listy. •Podgląd danych placówki - Aby zobaczyć szczegółowe dane placówki, należy kliknąć w wybraną placówkę znajdującą się na liście oznaczonej numerem . Zostaną one wyświetlone w prawej części ekranu. Więcej informacji dotyczących wybranej placówki znajduje się w rozdziale "Pojedyncza placówka". •Konfiguracja widoku - Aby zwiększyć lub zmniejszyć liczbę widocznych zakładek w podglądzie danej placówki lub kolumn na liście placówek, należy kliknąć w ikonę . W rozwiniętej liście zaznaczyć wybrane pola i zwinąć listę. Więcej informacji na ten temat znajduje się w"Poradniku użytkownika"w rozdziale "Widoczne zakładki".

|
Przyciski służą do przewijania zakładek (pojawiają się wtedy gdy rozdzielczość ekranu jest zbyt niska i wszystkie elementy się nie mieszczą).
|
•Generowanie wydruków - Przycisk "Wydruki" pozwala na wygenerowanie wydruków dotyczących: owyświetlanej listy placówek oprowadzących placówki okorespondencji seryjnej Więcej informacji znajduję się w akapicie "Wydruki".

Dodawanie placówki
Aby dodać nową placówkę, należy:
1. nacisnąć przycisk "Dodaj" 
2. w wyświetlonym oknie uzupełnić dane w poszczególnych zakładkach według poniższej tabeli

|
|
Nazwa szkoły
|
należy wprowadzić nazwę placówki; pole wymagane
|
|
Numer budżetowy
|
należy wprowadzić numer budżetowy placówki, który musi być unikatowy; na podstawie wprowadzonego numeru generowany jest na przykład raport "Dotacje do przekazania w miesiącu"
|
Identyfikator Hermes
|
należy wprowadzić identyfikator
|
Kod szkoły
|
należy wprowadzić kod szkoły, który powinien być unikatowy (na przykład NP1)
|
Osoba prowadząca
|
pole to umożliwia wprowadzenie lub zmianę osoby prowadzącej w przypadku popełnienia pomyłki należy kliknąć w link "Osoba prowadząca", a następnie wybrać odpowiedni organ (możliwość definicji organów prowadzących widocznych na liście dostępna jest w opcji "Lista prowadzących szkoły") , jeżeli nastąpiła zmiana organu zalecane jest stworzenie nowej placówki wraz z informacją na ten temat
|
Typ placówki
|
należy kliknąć w link "Typ placówki", a następnie w wyświetlonym oknie wybrać jedną z dostępnych pozycji; w przypadku braku odpowiedniego typu, należy skontaktować się z administratorem systemu
|
Kogo naucza
|
pole wymagane; brak możliwości późniejszej edycji; wybrana pozycja ma wpływ na dostępność niektórych opcji dla placówek
|
Cykl nauczania (lat)
|
pole nie wymagane; należy wprowadzić długość cyklu nauczania w placówce
|
System nauczania
|
pole wymagane; należy wybrać z listy; wybrana pozycja jest brana między innymi do wydruków jak i również ma wpływ na dostępność opcji dla placówki (możliwość oznaczenia systemu kształcenia na uczniu)
|
Data rozpoczęcia działalności
|
należy wprowadzić datę w formacie RRRR-MM-DD lub posłużyć się kalendarzem dostępnym po kliknięciu ikony 
|
Rodzaj placówki
|
pole wymagane; należy wybrać z listy; wybrana pozycja jest brana między innymi do wydruków jak i również ma wpływ na obliczenia placówki
|
Placówka do wykreślenia
|
pole wymagane; należy wybrać z listy jedną z dostępnych pozycji, a następnie dodać informację o wykreśleniu w zakładce "Dokumenty",
|
Jest dotowana w XXXX
|
pole wymagane; istnieje możliwość wybrania z listy:
•Tak - wybranie tej pozycji powoduje: o podświetlenie placówki na "czarno" na liście placówek ouwzględnienie placówki podczas wykonywania obliczeń dotacji omożliwość wprowadzenia danych o uczniach przez użytkowników, którzy mają dostęp do placówki •Nie wybranie tej pozycji powoduje: opodświetlenie placówki na "szaro" na liście placówek obrak obliczeń dotacji dla tej placówki obrak możliwości wprowadzenie danych o uczniach przez użytkowników, którzy mają dostęp do placówki |
|
|
Dyrektor
|
|
Imię
|
należy wprowadzić imię obecnego dyrektora placówki
|
Nazwisko
|
należy wprowadzić nazwisko obecnego dyrektora placówki
|
Wydano pieczęcie
|
należy wybrać z listy jedną z dostępnym pozycji:
•Tak •Nie |
Zwrócono pieczęcie
|
REGON/RSPO/NIPO
|
pole niewymagane; należy wprowadzić numer REGON/RSPO/NIP placówki
|
Uwagi
|
pole opcjonalne do uzupełnienia; wprowadzone informacje wyświetlane są w zakładce "Uwagi" po wybraniu placówki z listy
|
|
|
Ulica
|
należy wprowadzić ulicę przy której znajduje się siedziba szkoły
|
Nr. bud
|
numer budynku
|
Kod pocztowy
|
|
Miasto
|
|
Województwo
|
należy wybrać z listy jedną z dostępnych pozycji
|
Telefon 1
|
|
Telefon 2
|
|
Fax
|
|
Email
|
należy wprowadzić adres e-mail placówki
|
Adres WWW
|
|
|
należy wprowadzić dane bankowe placówki, które w zależności od konfiguracji systemu brane są między innym do wydruków dotyczących przelewów/obliczeń dotacji
|
|
w zależności od konfiguracji systemu dostępna jest również ta zakładka, umożliwiająca wprowadzenie planu budżetu dla pojedynczej placówki - więcej informacji na ten temat znajduje się w poradniku użytkownika w rozdziale "Planowanie"
|
|
w zakładce tej istnieje możliwość dodania użytkowników do placówki, proces ten przebiega w taki sam sposób jak podczas dodawania w zakładce "Użytkownicy" bezpośrednio po wybraniu placówki z listy - więcej informacji na ten temat znajduje się w rozdziale "Użytkownicy".
|
3. po wprowadzeniu danych, aby zatwierdzić należy kliknąć przycisk "Zapisz"

|
Podczas edycji wybranej placówki dostępna będzie dodatkowo zakładka "Uwagi" . Znajdują się tutaj informacje dotyczące placówki, są widocznie tylko dla JST placówka nie ma możliwości ich podglądu.
|
Miejsca prowadzenia zajęć
W oknie edycji placówki dostępny będzie przycisk "Miejsca prowadzenia zajęć" umożliwiający wprowadzenie danych adresowych miejsc, w których odbywają się zajęcia. Szczegółowe informacje na temat tej opcji dostępne są w rozdziale "Pojedyncza placówka". Opcja ta jest aktywna podczas edycji placówki.
Dokumenty szkoły
W oknie edycji placówki dostępny będzie przycisk "Dokumenty szkoły" umożliwiający wprowadzenie informacji o wszelkich wpisach, uprawnienia jak i również ich zmianach (na przykład zmiana wpisu dotycząca zmiany uprawnień placówki).

Proces dodawania dokumentów przebiega w taki sam sposób jak w przypadku dodawania informacji w zakładce "Dokumenty" po wybraniu placówki z listy. Więcej informacji na ten temat znajduje się w rozdziale "Dokumenty".
Wydruki
Przycisk "Wydruki" umożliwia wygenerowanie wybranego raportu w oparciu o wyświetlaną listę placówek znajdującą się z lewej części ekranu (oznaczoną numerem ).
Aby wygenerować raport, należy:
1.nacisnąć przycisk "Wydruki" 
 2.z wyświetlonej listy kliknąć na jedną z dostępnych pozycji - w przypadku wybrania : •"Wydruk wybranych placówek" zostanie wyświetlony podgląd wydruku z możliwością pobrania w następujących formatach : *.pdf, *.xls, *.xlsx, *.mth, *.html, *.text, *.csv, *.png •"Wydruk wybranych placówek (Excel)"/"Wydruk wybranych placówek (Excel z opisem filtrów)"/"Wydruk wybranych placówek (Excel) - kuratorium"/"Wydruk prowadzących placówki" (Excel) zostanie pobrany plik w formacie *.xls •"Wydruk wybranych placówek (Excel z konfiguracją)" zostanie wyświetlony panel umożliwiający skonfigurowanie pożądanych danych na przykład jednej z kolumn na wydruku. Aby pobrać wystarczy nacisnąć przycisk "Generuj wydruk" 
 •"Wydruk wybranych placówek-wpisy (Excel)" zostanie wyświetlone poniższe okno oznaczone numerem , w którym należy wprowadzić datę w polach "Data od" i "Data do" w formacie RRRR-MM-DD lub przy pomocy kalendarza poprzez naciśnięcie przycisku , a następnie nacisnąć przycisk "Generuj wydruk" 
 •"Korespondencja seryjna" zostanie wyświetlone okno umożliwiające dodanie pliku korespondencji seryjnej z użytymi znacznikami. Funkcje dostępne w wyświetlonym oknie :
 Dodawanie
Aby dodać plik, należy :
1.w wyświetlonym oknie nacisnąć przycisk "Wczytaj nowy plik"  2.w oknie w polu "Plik" nacisnąć przycisk , a następnie wybrać plik w formacie *.doc lub *.docx z lokalnego dysku komputera 3.w polu "Nazwa" wprowadzić nazwę dokumentu, która będzie wyświetlana w oknie 
 4.nacisnąć przycisk "Wgraj plik na serwer" Usuwanie
Aby usunąć dodany plik, należy kliknąć ikonę , a następnie zatwierdzić poniższy komunikat przyciskiem "Tak".

Generowanie pliku
Aby wygenerować plik, należy kliknąć ikonę obok wybranego dokumentu, wówczas nastąpi pobranie pliku. Dokument jest generowany na podstawie aktualnie wyświetlanej listy placówek i użyte w nim znaczniki są zastępowane odpowiednimi danymi placówek.
Podgląd znaczników
Pliki które będą używane w opcji do generowania korespondencji seryjnej powinny być zapisywane w formacie *.doc lub *.docx oraz mogą zawierać znaczniki, które po wygenerowaniu zostaną zastąpione danymi placówek znajdujących się na aktualnie wyświetlonej liście.
Aby zobaczyć listę dostępnych znaczników, należy nacisnąć przycisk "Informacje o symbolach zastępczych", wówczas zostanie wyświetlone okno z listą symboli, które można wykorzystać w dokumencie.

|