Opcja "Własne listy uczniów" pozwala na tworzenie list zawierających uczniów z dowolnych oddziałów szkoły. Gotowe listy można później wydrukować (np. lista uczestników wycieczki), wygenerować na ich podstawie dokumenty korespondencji seryjnej (np. zawiadomienie do rodziców) lub wyeksportować je do plików (np. plik SOU przydatny przy przenoszeniu uczniów pomiędzy placówkami).

Dodawanie
Aby utworzyć własną listę uczniów, należy:
1.kliknąć przycisk "Dodaj"  2.w pojawiającym się okienku uzupełnić dane według poniższej tabeli:
|
|
Nazwa
|
pole wymagane
|
Typ
|
należy wybrać z listy
|
Uwagi
|
opcjonalny opis
|
Oddział
|
należy wybrać z listy; po dodaniu uczniów można zmienić oddział i dodać kolejnych uczniów
|
Uczniowie szkoły
|
po kliknięciu ikony obok ucznia, zostanie on dodany do listy własnej
|
Wybrane osoby
|
po kliknięciu ikony obok ucznia, zostanie on usunięty z listy własnej
|


|
Do listy własnej można dodać uczniów z dowolnej liczby oddziałów. Aby dodać ucznia do listy można zamiast ikony przeciągnąć go myszką z lewego okienka (uczniowie oddziału) do prawego (lista własna).
|
3.aby zatwierdzić listę, należy kliknąć przycisk "Zapisz" Edycja
Aby edytować własną listę, należy użyć ikony , a następnie zmodyfikować ją analogicznie do dodawania.
Podgląd
Aby zobaczyć podgląd własnej listy uczniów, należy kliknąć ikonę . Wybrana lista uczniów zostanie wyświetlona w lewej części ekranu.
Usuwanie
Aby usunąć własną listę, należy użyć dostępną przy niej ikonę , a następnie zatwierdzić operację.
|