Tworzenie korespondencji seryjnej |
Korespondencja seryjna jest przydatnym narzędziem, które służy do tworzenia zestawu dokumentów, które różnią się między sobą tylko niektórymi elementami jak np. imię, nazwisko, adres. Poniżej znajduje się przykład, jak utworzyć zawiadomienie dla rodziców o zagrożeniu ucznia oceną niedostateczną. W przypadku gdy zagrożonych uczniów jest np. 10, tworzenie zawiadomienia dla każdego osobno jest czasochłonne. Dzięki korespondencji seryjnej możemy skorzystać z gotowej bazy uczniów, wystarczy utworzyć jeden plik z zawiadomieniem. W tym celu, należy otworzyć dowolny edytor tekstowy obsługujący format *.doc lub *.docx (np. Microsoft Word, OpenOffice Writer, LibreOffice Writer, WordPad ), następnie utworzyć tam dokument główny w którym będzie znajdowała się treść zawiadomienia występująca w każdym egzemplarzu. Następnie w miejsce gdzie ma znajdować się unikatowa informacja, w tym przykładzie imię i nazwisko ucznia, należy pomiędzy znakami cudzysłowu ostrokątnego wpisać symbole zastępcze np. <<imie>> <<nazwisko>>.
Aby zobaczyć listę dostępnych symboli zastępczych należy w aplikacji OSON - Sekretariat: 1.w menu "Konfiguracja" wybrać "Konfiguracja kor. seryjnej". 2.w prawym górny rogu okna "Korespondencja seryjna" kliknąć przycisk "Lista symboli zastępczych". 3.zostanie pobrany arkusz programu Excel z tabelą symboli zastępczych wraz z ich opisami.
Gotowy dokument tekstowy należy zapisać za pomocą opcji "Zapisz jako..." wybierając z listy dostępnych formatów format *.doc lub *.docx. Kolejnym krokiem jest dodanie korespondencji seryjnej do aplikacji OSON - Sekretariat za pomocą menu "Konfiguracja".
Tworzenie dokumentów korespondencji seryjnej pokazuje również poniższy film. ![]() Dodawanie Aby dodać dokument korespondencji seryjnej do systemu, należy: 1.w menu "Konfiguracja" wybrać "Konfiguracja kor. seryjnej". 2.kliknąć przycisk "Dodaj" 3.w pojawiającym się okienku
4.wybrać plik w formacie *.doc lub *.docx z lokalnego dysku komputera 5.zapisać zmiany klikając przycisk "Zapisz" Dodawanie dokumentów korespondencji seryjnej do systemu przedstawia również poniższy film. ![]()
Generowanie dokumentów korespondencji seryjnej Generowanie dokumentów korespondencji działa w oparciu o wyświetloną aktualnie listę uczniów Zdarza się jednak, że filtry dostępne w wyszukiwarce nie odpowiadają naszym potrzebom. Przytoczony powyższy przykład, w którym należy stworzyć serię dokumentów z zawiadomieniem o zagrożeniu oceną niedostateczną wymaga stworzenia własnej listy uczniów. Tworzenie własnej listy uczniów Aby utworzyć własną listę uczniów, należy: 1.w menu "Narzędzia" wybrać "Własne listy uczniów" 2.w pojawiającej się zakładce "Własne listy uczniów" kliknąć przycisk "Dodaj" 3.w wyświetlonym
4.aby zatwierdzić listę, należy kliknąć przycisk "Zapisz" Aby utworzona lista została wyświetlona i można było wygenerować dla niej korespondencję seryjną, należy kliknąć przycisk "Wyszukiwarka" Tworzenie własnej listy uczniów i generowanie na jej podstawie dokumentów korespondencji seryjnej pokazuje również poniższy film. ![]() Generowanie Aby wygenerować dokument uzupełniony danymi uczniów, należy: 1. kliknąć przycisk "Korespondencja seryjna" 2.w oknie 3.kliknąć przycisk "Wybierz" 4.w nowo otwartym okienku istnieje możliwość: •wyboru dokumentu spośród owłasnych dokumentów (placówka może dodawać i edytować je samodzielnie za pomocą opcji "Konfiguracja kor. seryjnej".) odokumentów placówek zdefiniowanych przez miasto (Organ Prowadzący definiuje wspólną listę dokumentów dla wszystkich placówek, placówki nie mogą edytować ani dodawać nowych dokumentów) •wyszukania •wygenerowania wybranego dokumentu Po kliknięciu ikony Generowanie dokumentów korespondencji seryjnej pokazuje również poniższy film. ![]() |