Wnioski 20XX

Opcja "Wnioski 2017" dotyczy szkół podstawowych i gimnazjów. Umożliwia ona zarządzanie wprowadzonymi do systemu przez placówki wnioskami oraz korektami dotyczącymi podręczników i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów klas pierwszych, drugich, trzecich i czwartych szkół podstawowych oraz klas pierwszych, drugich gimnazjów.

Opcja pozwala na gromadzenie wszystkich danych dotyczących wniosków w jednym miejscu. Podstawowe dane placówek, takie jak nazwa, adres czy REGON będą automatycznie pobierane z systemu ODPN - Moduł Podręczniki, a placówki będą musiały uzupełnić tylko informacje dotyczące liczby uczniów i kwot.  Po uzupełnieniu danych do wniosku przez placówki, będzie możliwe wygenerowanie wypełnionych wydruków wniosku, zgodnych z załącznikiem do rozporządzenia MEN.

Każdy wprowadzony wniosek będzie automatycznie widoczny dla użytkowników JST. W celu zwiększenia kontroli nad wprowadzonymi danymi, JST po zweryfikowaniu wniosku może go zatwierdzić, co spowoduje wyłączenie możliwości jego edycji przez placówkę i uwzględnienie go do wydruku zbiorczego.

Ponadto na wydruku zbiorczym zostaną uwzględnione tylko zatwierdzone wnioski, co gwarantuje, że placówki nie będą mogły wprowadzić w nich już zmian bez wiedzy JST.

Oprócz wniosków, w późniejszym etapie procesu składania wniosków, analogicznie będzie można również wprowadzić korekty wniosków.

Po wybraniu placówki z listy możliwe jest :

zatwierdzanie wniosku

podgląd wprowadzonych danych przy pomocy ikony lupa

generowanie załączników dotyczących wniosków placówki

P_2016_0005
 

uwaga

W przypadku wykrycia nieprawidłowości we wniosku wprowadzonym przez placówkę:

przy nazwie szkoły zostanie wyświetlona ikona wykrzyknik

w zakładce "Szczegóły wniosku" zostanie wyświetlona informacja dotycząca błędów

zatwierdzenie wniosku będzie niemożliwe

 

Dostępne przy wniosku oznaczenia:

maly_olowek_edytuj - wniosek dostępny do edycji przez placówkę

mala_fajka- wniosek zatwierdzony, brak możliwości edycji wniosku przez placówkę

wykrzyknik - nieprawidłowości we wniosku

Potwierdzanie wniosku / Powrót do edycji wniosku

Aby potwierdzić/przywrócić do edycji wniosek, należy :

1.wybrać placówkę z listy - przykład oznaczony numerem nr1_do_tekstu

2.nacisnąć przycisk P_2016_zatwierdz_wniosek lub P_2016_cofnij_wniosek

3.zatwierdzić przyciskiem "Tak"  wyświetlony komunikat
 

uwaga

W przypadku wykrycia nieprawidłowości we wniosku brak możliwości zatwierdzenia wniosku!

note

Po zatwierdzeniu wniosku placówka nie będzie miała możliwości dokonania jakichkolwiek zmian, a jedynie możliwość podglądu.

Podgląd wprowadzonych danych

Aby zobaczyć wprowadzone przez placówkę dane w poszczególnych wnioskach, należy:

1.wybrać placówkę z listy (przykład oznaczony numerem nr1_do_tekstu)  a następnie przejść do zakładki "Szczegóły wniosku"
P_2016_0010

2.obok wybranego wniosku kliknąć w  dostępną ikonę lupa wówczas zostanie wyświetlone poniższe okno
P_2016_0007

Dostępny w okienku przycisk "Powiększ/Pomniejsz okno" nr2_do_tekstu umożliwia dostosowanie wyświetlanych danych do wielkości okna przeglądarki, tak aby wszystkie dane były widoczne bez konieczności użycia suwaka -  na poniższym obrazku okienko zostało powiększone przy użyciu wspomnianego przycisku. Pomniejszenie okienka przebiega w sposób analogiczny do powiększania.

P_2016_0008

Generowanie załączników

Aby wygenerować załącznik dotyczący wniosku placówki, należy :

1.wybrać placówkę z listy (przykład oznaczony numerem nr1_do_tekstu)

2.przejść do zakładki "Wydruki"
P_2016_0011

3.kliknąć dostępną przy załączniku ikonę ikona_pdf lub ikona_xls wówczas zostanie pobrany plik w formacie *.pdf lub *.xls

 

uwaga

W przypadku wykrycia nieprawidłowości we wniosku brak możliwości pobrania załączników!

note

W zakładce "Wydruki" dostępne są tylko załączniki, w których placówka wprowadziła jakiekolwiek dane.