Ta sekcja pozwala na zarządzanie wiadomościami.
W sekcji istnieje możliwość przechodzenia pomiędzy folderami, których zawartość wyświetla się w sekcji :
•Skrzynka odbiorcza - zawiera otrzymane wiadomości, które można przefiltrować za pomocą sekcji . Aby odczytać wiadomość, należy dwukrotnie na nią kliknąć. W nowo otwartym oknie wyświetli się treść wiadomości. Istnieje możliwość: opobrania załącznika (jeżeli został dodany) po kliknięciu  oodpowiedzenia na wiadomość za pomocą przycisku "Odpowiedz" (tworzenie wiadomości jest opisane poniżej). ousunięcia wiadomości za pomocą przycisku "Usuń"  owydrukowania wiadomości za pomocą przycisku "Drukuj"  oopuszczenia wiadomości za pomocą przycisku "Anuluj"  •Wysłane wiadomości - zawiera wysłane wiadomości •Wiadomości robocze - zawiera wiadomości, które zostały utworzone ale nie zostały wysłane. Istnieje możliwość ich podglądu, edycji, usunięcia lub wysłania. 
Tworzenie nowej wiadomości
Aby utworzyć wiadomość, należy:
1.kliknąć przycisk "Nowa wiadomość"  2.w pojawiającym się okienku uzupełnić dane według poniższej tabeli:
|
|
Odbiorcy
|
wybrać do kogo ma być wysłana wiadomość
•użytkownicy JST (po wybraniu wyświetli się lista odbiorców, na której należy zaznaczyć pole wyboru przy wybranych użytkownikach, a następnie zatwierdzić przyciskiem "OK" ) •wszyscy użytkownicy JST •placówki (po wybraniu wyświetli się lista placówek, na której należy zaznaczyć pole wyboru przy odpowiednich pozycjach, a następnie zatwierdzić przyciskiem "OK" ) •wszystkie dotowane placówki •usuń wszystkich odbiorców |
Temat
|
|
Załącznik
|
należy wybrać z lokalnego dysku plik, który ma być dołączony do wiadomości; jeżeli nastąpiła pomyłka przy wyborze pliku można go usunąć za pomocą ikony 
|
Treść
|
|
3.przycisk "Wyślij" pozwala na wysłanie wiadomości do wybranych odbiorców 4.przycisk "Zamknij" pozwala na zapisanie wiadomości w wiadomościach roboczych 5.przycisk "Anuluj" pozwala na wyjście z okna bez zapisywania wiadomości w folderze "Wiadomości robocze"

|