Zadania budżetowe

Opcja "Zadanie budżetowe" umożliwia kontrole nas wykorzystaniem zaplanowanego budżetu. Na tej liście znajdują definicje zadań budżetowych, które później mogą być przypisane odpowiednim typom placówek w menu "Dane typów placówek" w zakładce "Budżetowanie".

jm_sc0391

Dodawanie, edycja

Aby dodać nowe zadanie budżetowe, należy:

1.nacisnąć przycisk "Dodaj nowe zadanie" nr1_do_tekstu/kliknąć w ikonę maly_olowek_edytuj
jm_sc0172

2.w wyświetlonym oknie nr2_do_tekstu uzupełnić dane według poniższej tabeli
jm_sc0173

Pole

Opis

Numer zadania

należy wprowadzić numer zadania

Nazwa zadania

należy wprowadzić nazwę zadania; informacje wprowadzone w tym polu będą generowane na wydrukach znajdujących się w grupie "Wydatki" jak i również w zakładce "Zadania" na wybranym typie placówki

Liczba porządkowa

należy wprowadzić wartość liczbową; wprowadzona wartość ma wpływ na generowanie wydruków uwzględniających zdefiniowane zadania

Plan roku bieżącego

należy podać zaplanowaną kwotę na cały rok

Plan roku poprzedniego

pole automatycznie uzupełnione na podstawie danych wprowadzonych w ubiegłym roku w polu "Plan roku bieżącego"

3. zatwierdzić przyciskiem "Zapisz" nr3_do_tekstu

note

Zakładka "Użycie w systemie" stanie się aktywna po zapisaniu tworzonego zadania w systemie.

Usuwanie

Aby usunąć pojedyncze zadanie, należy:

1. kliknąć w ikonę maly_kosz

2. potwierdzić usunięcie w wyświetlonym monicie klikając w przycisk "Tak"

Wykorzystanie planu - zakładka "Użycie w systemie"

Po zdefiniowaniu nowego zadania budżetowego zakładka "Użycie w systemie" staje się aktywna. Znajdują się w niej typy placówek, do których zostało przypisane dane zadanie budżetowe. Przypisywanie zadań do placówek odbywa się z panelu "Dane typów placówek"- szczegółowy opis znajduje się w rozdziale "Budżetowanie".

Aby sprawdzić w jakich typach placówek zostało dodane zadanie, należy :

1.kliknąć w ikonę maly_olowek_edytujprzy wybranym zadaniu

2.w wyświetlonym oknie nr2_do_tekstu przejść do zakładki "Użycie w systemie" nr4_do_tekstu - w tej zakładce istnieje jedynie możliwość podglądu

jm_sc0174

note

W menu "Raporty" w grupie "Wydatki" znajdują się raporty zawierające zestawienie wykorzystanych zadań.

W raporcie są również generowane te zadania, które nie są wykorzystywane w typach, w których zostały dodane.