Użytkownicy

Zakładka "Użytkownicy" widoczna po wybraniu odpowiedniej placówki z listy, pozwala na zarządzanie kontami użytkowników danej placówki.

jm_sc009

Dodawanie użytkownika

Aby dodać nowego użytkownika do placówki, należy:

1. kliknąć przycisk "Dodaj" nr1_do_tekstu

2. z listy wybrać jedną z opcji:

"Automatyczne dodawanie - imiennie z wygenerowanym hasłem (zalecane)" - należy uzupełnić dane według poniższej tabeli:

Pole

Opis

Imię

należy wprowadzić imię i nazwisko użytkownika

Nazwisko

E-mail

adres e-mail musi być unikalny w obrębie całego systemu, umożliwia późniejsze odzyskanie hasła przez użytkownika w przypadku jego utracenia

Po kliknięciu przycisku "Ok" zostanie wyświetlony komunikat z pytaniem o utworzenie nowego użytkownika, który należy zatwierdzić. Zostanie wyświetlona informacja zawierająca login i wygenerowane hasło. Hasło należy zapamiętać lub zapisać, ponieważ po zamknięciu okna nie będzie możliwości ponownego go wyświetlenia.

"Automatycznie dodawanie - "user_" z wygenerowanym hasłem" - zostanie wyświetlony komunikat z pytaniem o utworzenie nowego użytkownika, który należy zatwierdzić. Zostanie wyświetlona informacja zawierająca login i wygenerowane hasło. Hasło należy zapamiętać lub zapisać, ponieważ po zamknięciu okna nie będzie możliwości ponownego go wyświetlenia.

jm_sc004

"Ręcznie dodawanie użytkownika ze wszystkimi danymi" - należy uzupełnić dane według poniższej tabeli:
jm_sc0010

Pole

Opis

Nazwisko

na podstawie uzupełnionych pól istnieje możliwość automatycznego wygenerowania loginu, zakładka "Logowanie" > przy polu "Login" kliknąć w link "Podpowiedź nazwę"

Imię

Dane podstawowe


Stanowisko


Dział


Telefon


Faks


E-mail

adres e-mail musi być unikalny w obrębie całego systemu, podany adres pozwala późniejsze odzyskanie hasła przez użytkownika w przypadku jego utracenia

Uwagi


Logowanie


Dostęp

należy wybrać z listy jedną z opcji:

tak - użytkownik będzie miał dostęp do systemu

nie - użytkownik nie będzie mógł logować się do systemu

Login

istnieje możliwość wpisania loginu, za pomocą którego użytkownik będzie mógł logować się do systemu. Login nie powinien zawierać polskich znaków ani spacji. Można również skorzystać z linku "podpowiedz nazwę", który spowoduje automatyczne wypełnienie pola domyślną nazwą na podstawie pól "Imię", "Nazwisko". Login musi być unikatowy w obrębie całego systemu.

Hasło

wpisane znaki w obu polach muszą być takie same (wielkość liter również ma znaczenie); hasło musi składać się z min 8 znaków oraz zawierać przynajmniej jedną małą literę, jedną wielką literę oraz cyfrę

Powtórz hasło

Po uzupełnieniu wymaganych pól, należy zatwierdzić przyciskiem "Zapisz" nr3_do_tekstu.

Uprawnienia nr4_do_tekstu

Aby dodać niestandardowe uprawnienia użytkownikowi, należy:

1.kliknąć ikonę maly_olowek_edytujobok wybranego użytkownika

2.w nowym oknie kliknąć przycisk "Uprawnienia" nr4_do_tekstu

2. w wyświetlonym oknie w zakładkach "Uprawnienia do zmian we własnych danych" nr7_do_tekstu i "Uprawnienia do wprowadzania danych" nr8_do_tekstu zaznaczyć atrybuty, które mają być dostępne dla użytkownika

3. potwierdzić przyciskiem "Zapisz"

jm_sc0011

Historia uprawnień nr5_do_tekstu

Aby zobaczyć historię uprawnień danego użytkownika, należy:

1.kliknąć ikonę maly_olowek_edytujobok wybranego użytkownika

2. kliknąć przycisk "Historia uprawnień" nr5_do_tekstu

3. wówczas wyświetli się okno, w którym należy wybrać zakres dat, dla którego ma zostać wygenerowany raport

3. po zatwierdzeniu przyciskiem "Generuj" rozpocznie się pobieranie pliku w formacie *.xls

jm_sc0012

Dodaj dodatkowy dostęp nr6_do_tekstu

Aby dodać dodatkowy dostęp użytkownikowi do placówek, należy:

1.kliknąć ikonę maly_olowek_edytujobok wybranego użytkownika

2.w nowym oknie kliknąć przycisk "Dodaj dodatkowy dostęp" nr6_do_tekstu

3.w wyświetlonym oknie zaznaczyć placówki, do których wybrany użytkownik ma mieć dostęp

4.po zaznaczeniu placówek, kliknąć przycisk "Zamknij"

jm_sc0013

W oknie z listą placówek jest również dostępny przycisk "Pokaż dostępne placówki użytkownika". Pozwala on na wygenerowanie raportu w formacie *.xls z informacjami o placówkach dostępnych dla danego użytkownika.

Edycja

Aby edytować użytkownika  placówki, należy kliknąć ikonę maly_olowek_edytujprzy wybranym użytkowniku, a następnie w wyświetlonym oknie wprowadzić zmiany analogicznie do dodawania. Dodatkowo w zakładce "Logowanie" istnieje możliwość zresetowania hasła. W tym celu należy skorzystać z jednego z dwóch sposobów:

Automatyczne zresetowanie hasła

Aby zresetować hasło należy:

1.klikając w link "resetuj hasło"

jm_sc0143

2.wyświetlany monit nr9_do_tekstu  potwierdzić przyciskiem "Tak"

3.zostanie wyświetlona informacja nr11_do_tekstu zawierająca login i wygenerowane hasło, należy je zapamiętać lub zapisać, ponieważ po zamknięciu okna nie będzie możliwości ponownego wyświetlenia hasła

4.zamknąć okno przyciskiem "OK" nr12_do_tekstu

jm_sc0144

Ręczna zmiana hasła

Aby zmienić hasło należy w polu "Hasło" oraz "Powtórz hasło" wpisać identyczną kombinację znaków (wielkość liter ma znaczenie). Hasło musi składać się z min. 8 znaków oraz zawierać przynajmniej jedną małą literę, jedną wielką literę oraz cyfrę. Po kliknięciu przycisku "Zapisz" użytkownik będzie mógł zalogować się do systemu przy pomocy nowego hasła.
 

note

Link "resetuj hasło" nie jest widoczny w oknie do dodawania użytkownika i pojawia się dopiero podczas edycji umożliwiając zresetowanie istniejącego hasła.

uwaga

Po wykonaniu resetowania hasła, należy kliknąć w link "włącz konieczność zmiany hasła przy pierwszym logowaniu tego użytkownika" wówczas system wymusi zmianę hasła podczas pierwszego logowania (po zmianie hasła) użytkownika do systemu.

note

W przypadku zgłoszenia przez użytkownika placówki potrzeby zresetowania hasła, zaleca się dodatkowo sprawdzić czy do konta jest przypisany aktualny adres e-mail użytkownika. Zaktualizowanie tych danych, pozwoli w przyszłości na samodzielne odzyskanie przez użytkownika utraconego hasła poprzez link "Nie pamiętam hasła" na stronie do logowania.

Usuwanie

Aby usunąć użytkownika placówki, należy:

1. kliknąć ikonę maly_koszprzy wybranym użytkowniku

2. zatwierdzić monit przyciskiem "Tak"

Dostęp

O tym, czy użytkownik ma dostęp do systemu informuje pole widoczne w kolumnie nr2_do_tekstu. Aby włączyć/wyłączyć dostęp do systemu użytkownikowi, należy:

1.kliknąć ikonę maly_olowek_edytujobok wybranego użytkownika

2.w nowym oknie przejść do zakładki "Logowanie"

3.w polu "Dostęp" wybrać odpowiednią pozycję z listy

4.Zapisać zmiany