Lista placówek |
Panel "Lista placówek"dostępny w menu "Słowniki" pozwala na podgląd listy dodanych do systemu ODPN wraz z opcjami umożliwiającymi zarządzanie nimi. Domyślnie wyświetlane są placówki niewykreślone. Pozycje podświetlone kolorem : •czarnym oznaczają placówki dotowane •szarym placówki niedotowane Operacje na liście placówek •Dodawanie nowej placówki - szczegółowo opisane w podrozdziale •Wyszukiwanie - Aby wyszukać placówkę na liście, należy wpisać kod lub nazwę palcówki w polu "Wyszukaj" . Listę placówek można również ograniczyć do konkretnego typu placówki wybierając "Typ placówki" z listy. •Podgląd danych placówki - Aby zobaczyć szczegółowe dane placówki, należy kliknąć w wybraną placówkę znajdującą się na liście oznaczonej numerem . Zostaną one wyświetlone w prawej części ekranu. Więcej informacji dotyczących wybranej placówki znajduje się w rozdziale "Pojedyncza placówka". •Konfiguracja widoku - Aby zwiększyć lub zmniejszyć liczbę widocznych zakładek w podglądzie danej placówki lub kolumn na liście placówek, należy kliknąć w ikonę . W rozwiniętej liście zaznaczyć wybrane pola i zwinąć listę. Więcej informacji na ten temat znajduje się w"Poradniku użytkownika"w rozdziale "Widoczne zakładki".
•Generowanie wydruków - Przycisk "Wydruki" pozwala na wygenerowanie wydruków dotyczących: owyświetlanej listy placówek oprowadzących placówki okorespondencji seryjnej Więcej informacji znajduję się w akapicie "Wydruki". Aby dodać nową placówkę, należy: 1. nacisnąć przycisk "Dodaj" 2. w wyświetlonym oknie uzupełnić dane w poszczególnych zakładkach według poniższej tabeli
3. po wprowadzeniu danych, aby zatwierdzić należy kliknąć przycisk "Zapisz"
Miejsca prowadzenia zajęć W oknie edycji placówki dostępny będzie przycisk "Miejsca prowadzenia zajęć" umożliwiający wprowadzenie danych adresowych miejsc, w których odbywają się zajęcia. Szczegółowe informacje na temat tej opcji dostępne są w rozdziale "Pojedyncza placówka". Opcja ta jest aktywna podczas edycji placówki. Dokumenty szkoły W oknie edycji placówki dostępny będzie przycisk "Dokumenty szkoły" umożliwiający wprowadzenie informacji o wszelkich wpisach, uprawnienia jak i również ich zmianach (na przykład zmiana wpisu dotycząca zmiany uprawnień placówki). Proces dodawania dokumentów przebiega w taki sam sposób jak w przypadku dodawania informacji w zakładce "Dokumenty" po wybraniu placówki z listy. Więcej informacji na ten temat znajduje się w rozdziale "Dokumenty". Przycisk "Wydruki" umożliwia wygenerowanie wybranego raportu w oparciu o wyświetlaną listę placówek znajdującą się z lewej części ekranu (oznaczoną numerem ). Aby wygenerować raport, należy: 1.nacisnąć przycisk "Wydruki" 2.z wyświetlonej listy kliknąć na jedną z dostępnych pozycji - w przypadku wybrania : •"Wydruk wybranych placówek" zostanie wyświetlony podgląd wydruku z możliwością pobrania w następujących formatach : *.pdf, *.xls, *.xlsx, *.mth, *.html, *.text, *.csv, *.png •"Wydruk wybranych placówek (Excel)"/"Wydruk wybranych placówek (Excel z opisem filtrów)"/"Wydruk wybranych placówek (Excel) - kuratorium"/"Wydruk prowadzących placówki" (Excel) zostanie pobrany plik w formacie *.xls •"Wydruk wybranych placówek (Excel z konfiguracją)" zostanie wyświetlony panel umożliwiający skonfigurowanie pożądanych danych na przykład jednej z kolumn na wydruku. Aby pobrać wystarczy nacisnąć przycisk "Generuj wydruk" •"Wydruk wybranych placówek-wpisy (Excel)" zostanie wyświetlone poniższe okno oznaczone numerem , w którym należy wprowadzić datę w polach "Data od" i "Data do" w formacie RRRR-MM-DD lub przy pomocy kalendarza poprzez naciśnięcie przycisku , a następnie nacisnąć przycisk "Generuj wydruk" •"Korespondencja seryjna" zostanie wyświetlone okno umożliwiające dodanie pliku korespondencji seryjnej z użytymi znacznikami. Funkcje dostępne w wyświetlonym oknie : Dodawanie Aby dodać plik, należy : 1.w wyświetlonym oknie nacisnąć przycisk "Wczytaj nowy plik" 2.w oknie w polu "Plik" nacisnąć przycisk , a następnie wybrać plik w formacie *.doc lub *.docx z lokalnego dysku komputera 3.w polu "Nazwa" wprowadzić nazwę dokumentu, która będzie wyświetlana w oknie 4.nacisnąć przycisk "Wgraj plik na serwer" Usuwanie Aby usunąć dodany plik, należy kliknąć ikonę , a następnie zatwierdzić poniższy komunikat przyciskiem "Tak". Generowanie pliku Podgląd znaczników Pliki które będą używane w opcji do generowania korespondencji seryjnej powinny być zapisywane w formacie *.doc lub *.docx oraz mogą zawierać znaczniki, które po wygenerowaniu zostaną zastąpione danymi placówek znajdujących się na aktualnie wyświetlonej liście. Aby zobaczyć listę dostępnych znaczników, należy nacisnąć przycisk "Informacje o symbolach zastępczych", wówczas zostanie wyświetlone okno z listą symboli, które można wykorzystać w dokumencie. |